14. mai 2020

Forbund

Landsturneringen 2020 avlyst - NSFs kongress og USFs årsmøte vil bli avholdt på nett

Sentralstyret i Norges Sjakkforbund besluttet i møte torsdag 14. mai å avlyse Landsturneringen 2020. Beslutningen ble tatt i samråd med arrangøren Hell Sjakklubb. Turneringen skulle vært spilt på Scandic Hell hotell i Stjørdal kommune, i uke 28.

Bakgrunnen for beslutningen er Corona-situasjon og de retningslinjer og avklaringer myndighetene har gitt for arrangementer av den størrelsesorden Landsturneringen utgjør.

Det har vært vurdert å flytte Landsturneringen til senere i 3. kvartal, eller gjennomføre turneringen for noen utvalgte klasser utover høsten, men styret har altså landet på å avlyse det hele.

Arrangøren vil nå henvende seg til alle påmeldte og alle samarbeidspartnere og sikre at avslysningen skjer i godt organiserte former.

Kongress og Årsmøte på nett

NSFs kongress vil bli avholdt søndag 5. juli kl 17 på plattformen Google Meet på nett. Kongressen vil også bli streamet, sannsynligvis på Youtube. Det er nedsatt en egen arbeidskomite for kongressen ved Sjakkkontoret, og det arbeides med å sikre at delegatregistrering, håndtering av talelister, avstemninger, valg og andre viktige forhold kan foregå i betryggende former. En første "prøvekongress" for å teste de tekninke løsningene vil bli holdt allerede i mai. Det vil komme utfyllende informasjon om avviklingen av kongressen til alle NSFs kretser og klubber med det første.

USFs forbundsstyre har besluttet at også USFs Årsmøte vil bli avholdt på samme måte som NSFs Kongress, på fastsatt tidspunkt onsdag 8. juli kl 17.

Sakspapirer til Kongress og Årsmøte sendes ut til klubber og kretser en måned før møtene, altså i begynnelsen av juni.